The untold story

ProWinko

ProWinko investeert in de ontwikkeling en het beheer van voornamelijk hoogwaardige winkelruimten op A1-locaties in wereldsteden.

Het bedrijf bestond al 25 jaar, maar voor het eerst moest de naam ProWinko een echt merk worden en de wereld in gaan. Aan mij de uitdaging om hun verhaal te ontrafelen.

De start: individuele gesprekken met de eigenaren, medewerkers en businesspartners over hun werkrelatie en emotionele band met het bedrijf. Opgeladen met de inzichten uit deze gesprekken konden we ProWinko vanuit een geheel functionele context halen en positioneren op gedeelde betekenis en toekomstvisie: ProWinko staat voor perfectie, aandacht voor architectuur en respect voor de stad en zijn mensen. Het bedrijf biedt bijzondere retailpanden die echt iets toevoegen aan de omgeving.

We ontwikkelden de pay-off, het merkmanifest, de aanzet tot de huisstijl en alle interne en externe communicatie – van website tot eindejaarkaart.

Samenwerking: Fraser Bailey, Henk Seelt, Peter van der Voort, Xenia Wassenbergh, Dimitri Bunder, Ralf Mitsch, Jona Burgdorffer.