Iedere stap van New York Pizza wordt gekopieerd door de concurrent. Dus wil het merk zich opnieuw onderscheiden met kwaliteit in vers. Philippe Vorst zette uitdagende groeidoelstellingen uit en vroeg me te helpen bij het ontwikkelen van een nieuwe stip op de horizon.
Freakin’ Fresh
New York Pizza
Freakin' Fresh, Nederlandse fastfoodketen gespecialiseerd in deliverypizza’s.
In de perceptie van consumenten staat ‘delivery’ vaak voor ‘snel, warm & vooral goedkoop’. Met New York Pizza doorbraken we deze conventie en maakten we de transitie naar kwaliteit: met dezelfde New Yorkse brutaliteit is New York Pizza nu versgebakken met natuurlijke verse ingrediënten en een pizza met uitstekende smaak. Vanuit de belofte ‘Damn Tasty’ die we in 2003 ontwikkelden, maakten we de omslag naar ‘Freakin Fresh’– de combinatie van New Yorkse aandacht voor klanten & kwaliteit en Italiaans respect voor natuurlijke smaken en goed eten.
In 2015 vroeg New York Pizza me ook de verpakking onder de loep te nemen. Twee keer realiseerde ik een nieuwe positionering, pay-off en huisstijl voor New York Pizza en presenteerde ik het intern namens het management aan de franchisehouders.
Samenwerking: Henk Seelt en Paul van ‘t Veld